Friday, March 20, 2009

a glimpse of lights...

first of all, i would like to congratulate Afiza n Shamil for the newborn Haqq :)tahniah for the new addition to the family, hoping to see more in the future.
well, well..rasa terharu tgk kwn2 satu persatu membina keluarga masing2.tak sangka ramai dh jadi ibu ayah, masa berlalu dgn pantas.serasanya mcm baru je abes skolah, heheh.
asmalia faizal dgn amsyar, afiza shamil dgn haqq (baby boy je sume ni)n maybe ramai lg yg aku tak tau.


alhamdulillah, aku tumpang gembira, malah bersyukur padaNya atas rahmat yang aku kira rahmat bersama sekelian Muslimin muslimat seluruh alam ni.ada rakan2 yg baru melangkah setapak dlm alam perkahwinan, barangkali akan mengikuti langkah ibu2 ayah2 kita ni.dan pada yg belum lg berumahtangga pon nampaknya dah teruja nak dpt zuriat (ebil laa yg paling obvious skali).bukan nk mengata org je, aku sendiri terkena tempias :) serius, tgk kwn2 dapat baby ni rasa mcm nk jgk dpt baby.pada hal tak tau aa dh ready ke tak nk pikul tanggungjawab yg besar tu.

aku teringat time chatting dgn asmalia, dia beria2 suh aku kawen cepat."aku xkira, ujung taun ni ko kene kawen jgk! amsyar tak ade kawan nk buli.."aku tergelak besar bila bc benda ni. kalo lah ko suh aku kawen, dpt anak so that anak ko leh buli anak aku,aku akan pastikan anak aku buli anak ko balik tau! hehehe..
tapi hakikatnya, bukanlah aku xmau kawen lg... aku rasa kawan2 TESL aku dh naik berdarah telinga dengar aku ckp nk kawen :P tapi tu lah, belum ade rezeki lg..

aku yakin, Allah telah menentukan suatu jalan, suatu arah untuk aku... dan mungkin belum waktunya...tiap masa aku berdoa, semoga Allah SWT permudahkan segala urusan untuk aku mendirikan rumahtangga dan menimang cahaya mata aku sendiri.(wah! aku dah pasang angan2 sendiri!)dan as, mungkin kau pun leh doakan aku,manalah tau, insyaAllah ade rezeki ujung taun ni, dapatlah ko merasa mkn nasik minyak aku,dan mana tau setaun pastu dapat la anak ko geng nk bermain~!

>>kita hanya merancang, Allah jua yg menentukan.
dan untuk kesekian kalinya,
aku redha atas apa jua kehendakNya....<<

No comments:

Post a Comment